artyści


Peter Kooij
Oratoria Bacha - 08.09.2021- bas
Należy do grona najlepszych interpretatorów muzyki J.S.Bacha na świecie.
Studia muzyczne rozpoczął w klasie skrzypiec, a edukację wokalną kontynuował
pod kierunkiem Maxa van Egmonda w Konserwatorium im. Sweelincka w
Amsterdamie, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Peter Kooij ma w dorobku ponad
150 wydawnictw fonograficznych nagranych dla prestiżowych wytwórni płytowych,
takich jak Sony, Phillips, Virgin Classics, Erato, EMI, BIS i innych. Występował na
całym świecie, m.in.: w Concertgebouw w Amsterdamie, Musikverein w Wiedniu,
nowojorskiej Carnegie Hall, Royal Albert Hall w Londynie, Teatro Colón w Buenos
Aires, Filharmonii w Berlinie, Palais Garnier w Paryżu i Suntory Hall w Tokio, pod
batutą takich dyrygentów, jak: Philippe Herreweghe, Ton Koopman, Masaaki Suzuki,
Frans Brüggen, Gustav Leonhardt, René Jacobs, Sigiswald Kuijken, Sir Roger
Norrington i Ivan Fisher.
Jest dyrektorem artystycznym zespołu Ensemble Vocal Européen. Wykładał w
Konserwatorium im. Sweelincka w Amsterdamie oraz w Wyższej Szkole Muzycznej w
Hanowerze. Jest profesorem Uniwersytetu Sztuk Pięknych i Muzyki w Tokio, oraz
Królewskiego Konserwatorium w Pradze, a od 2013 r. także Wyższej Szkoły Sztuk
Pięknych w Bremie. Artysta prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Francji,
Portugalii, Hiszpanii, Belgii, Finlandii, Japoniii Polsce. Peter Kooij został w 2016 roku
nagrodzony prestiżowym Medalem Bachowskim w Lipsku, przyznawanym dla
najważniejszych propagatorów muzyki Bacha na świecie.

Magdalena Podkościelna
Oratoria Bacha - 08.09.2021- sopran
Odbyła studia wokalne praktyki historycznej w klasach:
Marii Cristiny Kiehr (Trossingen), Emmy Kirkby (Londyn),
Petera Kooija (Den Haag) oraz w Scholi Cantorum Basiliensis (Szwajcaria).
Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, m.in.: Austria Barock Akademie,
Vantaa Barokki Helsinki, Palazzo Ricci Montepulciano, w klasach 
Maríi Cristiny Kiehr, Susanny Rydén, Jilla Feldmana, Boba van Asperena i
wielu inych. Jest dwukrotną laureatką renomowanej nagrody Fundacji
Jutta A. Palmer-Laeiszhalle Hamburg. Sopranistka koncertuje z takimi
muzykami, jak: Jordi Savall / Le Concert des Nations / Hesperion XXI,
Capella Reial de Catalunya, Philippe Herreweghe/ Collegium Vocale Gent,
Roland Wilson / Köln, Manfred Cordes/ Weser Renaissance, Lauten
Compagney,  Hermann Max, Frieder Bernius, Ensemble Amarcord,
Lorenz Duftschmid,  Bach Consort Moskau i wieloma innymi. Brała udział w
nagraniach płyt  CD i DVD dla uznanych wytwórni oraz rozgłośni radiowych
i dla telewizji  m.in.: Sony Music, CPO, Alia vox, outhere MUSIC;
telewizje niemieckie:  NDR, WDR, Bayerischer Rundfunk oraz Ö1 Austria;
Polskie Radio,  TV 2 Polska, TV Polonia; Radio Rossija-Moskwa,Europäisches
Parlament, ARTE- France. Ponadto zrealizowała wiele płyt CD pod
dyrekcją Friedera. Berniusa.
Artystka koncertuje w najlepszych salach Europy i świata m.in.:
Auditorium Barcelona & Palau de la Musica, Auditorio Nacional de
Música in Madrid, Sevilla; Milano LaVerdi, Teatro Perugia, Verona,
Varese, Parma, Palazzo Montepulciano, Théâtre des Champs-Élysées
Paris, Château de Versailles, BBC Proms-London; Tchaikovsky
Concert Hall w Moskiwie & Mariinski - Theater w Sankt Petersburgu;
a ponadto w Danii, Austrii, Belgii, Hollandii, Schwajcarii, Luxemburgu,
Japonii, Chinach, Taiwanie, Korei Pd., Kanadzie, Guatemali,
Argentinie, Izraelu, El Salvadorze, Czechach, Finnlandii, Norwegii,
Polsce itd., w ramach  renomowanych  festiwalach : Bachfest Leipzig,
Händel-Festspielen Halle, Offenes Palais Dresden, Elbphilharmonie
Hamburg, Laeiszhalle Hamburg, Berliner Dom, Misteria Paschalia–Kraków.
Brała udział w  produkcjach operowych współpracując z takimi teatrami,
jak : Theater Oostende, Theaterfestival in Veere, Théâtre National
Wallonie-Bruxelles, KVS Theater, Floraliënhal Gent, Oostende,
Amphithéâtre in Namur, Le Mans-Grand Théâtre.
Magdalena Podkościelna prowadzi ponadto kursy mistrzowskie
w Montepulciano (Palazzo Ricci).

Benedikt Kristjansson
Oratoria Bacha - 08.09.2021.- tenor

Urodził się w Húsavík na Islandii. Naukę śpiewu rozpoczął w wieku 16 lat,
w klasie śpiewu prowadzonej przez swoją mamę Margrét Bóasdóttir,
w Akademii Sztuki Wokalnej w Reykjavik. Konserwatorium w Reykjavik
ukończył w 2007 roku. Śpiew studiował ponadto u  Prof. Scota Weira w
Wyższej Szkole Muzyki  “Hannsa Eislera” w Berlinie, którą ukończył z
wyróżnieniem. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych
przez renomowanych artystów, takich jak:  Peter Schreier, Elly Ameling,
Robert Holl, Thomas Quasthoff oraz Andreas Schmidt .
W 2011 r. artysta zdobył pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie
Bachowskim w  Greifswald, gdzie otrzymał też nagrodę publiczności.
Nagrodę publiczności zdobył ponadto podczas Międzynarodowego
Konkursu Bachowskiego w Lipsku w 2012r, a w 2019 r. otrzymał nagrodę
OPUS Klassik w kategorii „Innowacyjny koncert” za wykonanie aranżacji
Pasji wg św. Jana J.S.Bacha na tenor, klawesyn
oraz instrumenty perkusyjne.
 Koncertował w najbardziej prestiżowych salach Europy i Ameryki, takich
jak: Konzerthaus w Wiedniu, Berlin Philharmonie, Chapelle Royal w Wersalu,
Walt-Disney Hall w  Los Angeles oraz Concertgebouw w Amsterdamie;
z takimi orkiestrami, jak: Staatskapelle Berlin, Deutsche Kammerphilharmonie
Bremen, Gaechinger Cantorey, Hofkapelle München, Holland Baroque,
Dresdner Barockorchestra, Nederlandse Bachverening, Akademie für Alte
Musik Berlin, a także Freiburger Barockorchestra.  Współpracował z wieloma
uznanymi dyrygentami, takimi jak:  Reinhard Goebel, Reinbert de Leeuw,
Vaclav Luks, Vladimir Jurowski, Peter Dijkstra, Hans-Christoph Rademann
oraz Philipe Herreweghe.
Regularnie koncertuje w ramach miedzynarodowych festiwali: Bachfest
Leipzig, Musikfest Stuttgart, Thüringer Bach-Wochen, Händelfestspiele Halle,
Bachwoche w Ansbach oraz na Festiwalu Oude Muziek w Utrechcie.
w produkcjach operowych w: Theater Kiel, Staatstheater Braunschweig oraz
Staatsoper w Berlinie, wykonując repertuar barokowy i współczesny.
 W 2019 r. Benedikt Kristjansson zrealizował swoją pierwszą solową płytę
pt.: “Drang in die Ferne”, która otrzymała entuzjastyczne recenzje w Niemczech,

a także  była nominowana do prestiżowych nagród: OPUS Klassik i ICMA
(International Classical Music Awards). Na płycie znalazł się wybór islandzkich
pieśni ludowych oraz pieśni F.Schuberta.

Margot Oitzinger
Oratoria Bacha - 08.09.2021- alt

Urodziła się w Grazu, gdzie też ukończyła Uniwersytet Sztuki w klasie
śpiewu. Doskonaliła swoje umiejętności podczas wielu kursów
mistrzowskich, w tym prowadzonych przez takie znakomitości jak
Emma Kirkby oraz Peter Kooij. W 2008 roku została  laureatką
Międzynarodowego Konkursu J.S.Bacha w Lipsku oraz, w 2006 r.,
konkursu dla śpiewaków barokowych w Chimay w Belgii .
Jako solistka regularnie współpracuje z czołowymi zespołami
barokowymi, takimi  jak: Collegium Vocale Gent, Bach Collegium
Japan, Concerto Copenhagen, L‘Orfeo Barockorchester, 
Wiener Akademie,  Bach Consort, Le Concert Lorrain,  Dunedin
Consort, Sette voci i wieloma innymi.
Jej repertuar koncertowy obejmuje partie altowe wielu oratoriów,
kantat i oper przede wszystkim z epoki baroku ale też  muzykę
klasyczną oraz współczesną. Wielokrotnie występowała w ramach
renomowanych festiwali europejskich, takich jak:  Festival Crete
Senesi (pod batutą Philippe Herreweghe), Bachfest Leipzig
(pod batutą Petera Neumanna oraz Hermanna Maxa), 
Festival voor oude Muziek Utrecht (pod batutą Masaaki Suzuki
oraz Lorenzo Ghielmi), a także Musikfestival Bremen, Schützfest
Dresden, Bachfest Salzburg, Haendel Festspiele Halle,  Festival
de musique de la Chaise Dieu oraz Styriarte. Zrealizowała nagrania
dla wielu wytwórni płytowych, przede wszystkim: Deutsche Harmonia
Mundi (J.Haydn Arie per un'Amante,), Linn records (J.S.Bach, Msza h-moll,)
Challenge Records (W.A.Mozart, Bezulia liberata), Querstand
(G.P.Telemann  Kantaty), CPO (H.Schütz Włoskie Magrygały),
a ponadto: J.S. Bach - Stiftung (J.S.Bach, Kantaty).

Agnieszka Żarska
Oratoria Bacha - 08.09.2021, Bach i mistrzowie francuscy -10.09.2021
kierownictwo muzyczne, dyrygent
Barokowe Eksploracje 2021- dyrektor artystyczny, koordynator

Muzykolog, chórmistrz, dyrygent, manager kultury,
fundriser (Instytut Muzykologii KUL-dyplom z wyróżnieniem, podyplomowe
studia Zarządzania Kulturą na UJ). Współzałożycielka stowarzyszenia
Szczawnicki Chór Kameralny, inicjatorka i kierownik  projektów artystycznych
zespołu. Pomysłodawczyni i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu
Barokowe Eksploracje nagrodzonego w 2015 r. „Perłą Pienin” za promocję
Szczawnicy oraz regionu w Polsce i za granicą, a także w 2019 r. międzynarodowym
certyfikatem jakości EFFE LABEL, przyznawanym wyjątkowym festiwalom europejskim
przez grono organizatorów i ekspertów. W ramach Barokowych Eksploracji  organizuje
koncerty oratoryjno-kantatowe, recitale wirtuozowskie oraz polskie premiery
barokowych oper. Przygotowuje i prowadzi autorskie projekty edukacyjne, propagujące
muzykę isztukę Baroku  wśród szerokiej publiczności, w tym dzieci i młodzieży.
W latach 2011-2020 jako manager kultury, zarządzała projektami kulturalnymi dla
Grupy Thermaleo & Uzdrowisko Szczawnica.

Agnieszka Żarska jest założycielką, kierownikiem artystycznym międzynarodowego
Baroque Collegium 1685 (chór i orkiestra) zrzeszającego grono znakomitych
śpiewaków i instrumentalistów  wirtuozów. Jako dyrygent  zrealizowała  m.in. wybór z
Kantat J. S.Bacha, Oratorium „Mesjasz” oraz Chandos Anthems G.F.Haendla,
ponadto dzieła C. Monteverdiego, M. A. Charpentiera, M. R. Delalande,
muzykę środkowoeuropejską: S. Capricorniusa, M. Mielczewskiego, M.Zieleńskiego,
S.Szarzyńskiego, G.G.Gorczyckiego,  ponadto szeroki repertuar a cappella,
w tym premierowe wykonania miniatur chóralnych napisanych specjalnie dla
Szczawnickiego Chóru Kameralnego.  Wraz ze swoimi zespołami koncertowała na
Festiwalach w Polsce, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji, podczas prestiżowych
cykli i festiwali takich, m.in.: BACH 200 UW,Festiwal Gorczyckiego,Bydgoska Scena
Barokowa, Festiwal Barokowy Szczawno-Zdrój i inne .
W 2018 roku podjęła współpracę artystyczną z jednym z najwybitniejszych
interpretatorów muzyki J.S.Bacha na świecie, holenderskim śpiewakiem -
Peterem Kooijem, a w  roku 2020 z wybitną sopranistką Olgą Pasiecznik.
Jako pierwszy polski dyrygent, na zaproszenie Festiwalu Oper Barokowych Dramma
per Musica, poprowadziła w Warszawie Oratorium „Saul” HWV 53 G.F.Haendla z
Peterem Kooijem w roli tytułowej. Oratorium to zostało ponadto nagrane live w
ramachprogramu "Kultura w sieci". Jest ponadto pomysłodawczynią,kordynatorem
orazkierownikiem artystycznym Barokowych Wokalnych Kursów Mistrzowskich
odbywających się w Szczawnicy od 2019 r.

Edgar Lewandowski
Bach i mistrzowie francuscy, 10.09.2021
opracowanie choreografii historycznych/taniec

Lider zespołu Varsavia Galante. Specjalizuje się w rekonstrukcji choreografii
historycznych utrwalonych w notacji Beauchamps-Feuillet.
W 2018 r. otrzymał stypendium dla tancerzy barokowych szwedzkiej
Vadstena-Akademien. W tym samym roku wystąpił w operze-balecie
Solen och Nordstjärnan w reżyserii i choreografii Karin Modigh,
tańcząc w Le Désespoir de Tirsis J. Desfontaines’a, Le Ballet des Nations z
Mieszczanina szlachcicem J.B. Lully’ego oraz w Narva Ballet A. Dübena.
Na zaproszenie belgijskiego zespołu Corpo Barocco wziął udział w
Merope C. Broschiego w reżyserii i choreografii Sigrid T’Hooft podczas
prestiżowego Festiwalu Muzyki Dawnej Innsbrucku.
Jest autorem choreografii do opery H. Purcella Dido and Aeneas
z repertuaru Polskiej Opery Królewskiej oraz baletu Terpsichore do muzyki
J. F. Rebela, zaprezentowanego podczas XXVII Letniej Akademii Muzyki Dawnej
w Warszawie, z okazji trzechsetnej rocznicy powstania dzieła. Razem z Anitą
Dębowską stworzył choreografię do Fabryki Madrygałów, innowacyjnego
projektu Jakuba Burzyńskiego i zespołu La Tempesta. Występował m.in. w
Polskiej Operze Królewskiej, Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie,
Operze Kameralnej w Rheinsbergu i Teatro Ristori w Weronie.
Jako nauczyciel tańca barokowego współpracował m.in. z Fundacją Concert
Spirituel i Wydziałem Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w
Warszawie.W Kwartalniku Taniec ukazał się jego artykuł na temat
XVIII-wiecznego podręcznika P. Rameau pt. Maître à danser.
Przygotowuje pracę naukową na temat Trattato del ballo
nobile G. B. Dufforta, wydanego w 1728 r. włoskiego traktatu o
tańcu arystokratycznym.


Varsavia Galante
Bach i mistrzowie francuscy, 08.09.2021
To grupa młodych tancerzy o różnych doświadczeniach
artystycznych, których połączyła fascynacja sztuką choreografii sprzed
trzystu lat. Ich praca jest więc dynamicznym balansem między indywidualnością
a grupowym procesem twórczym. Kluczowe jest dla nich założenie, że sięganie
do repertuaru z przeszłości nie jest nigdy odtwarzaniem – wymaga nie tylko
profesjonalnej wiedzy,  lecz również kreatywności i otwarcia się na oczekiwania
dzisiejszego odbiorcy.
Z tego powodu tancerze Varsavii Galante bardzo często zamieniają kostium
historyczny  na strój współczesny; równie chętnie występują na scenie teatralnej,
co w przestrzeni  miejskiej. Poszukiwania nowych kontekstów dla tańca dawnego
doprowadziły ich nawet  do łączenia go z najnowszą muzyką popularną.
Swoim zaangażowaniem i nowatorskim  podejściem do tańca udowadniają, że
nazywanie go “historycznym”, choć teoretycznie uzasadnione, może być mylące,
skoro wciąż inspiruje artystów i intryguje widzów.
Członkowie Varsavii Galante mają na swoim koncie takie osiągnięcia, jak udział
w Międzynarodowej Letniej Akademii Tańca Barokowego w konserwatorium Löftadalen
czy stypendium dla tancerzy barokowych szwedzkiej Vadstena-Akademien. Owocami
międzynarodowej współpracy są również ich występy w Teatro Ristori w Weronie, Operze
Kameralnej w Rheinsbergu i podczas prestiżowego Festiwalu Muzyki Dawnej
w Innsbrucku. Varsavia Galante występuje z cenionymi zespołami muzyki dawnej, takimi
jak La Tempesta, Cohaere Ensemble, Overtone, Filatura di Musica i Musarion.
Współpracuje również z Polską Operą Królewską, Akademią Wilanowską, Fundacją
Concert Spirituel, Fundacją Ars Chori, Fundacją Krośnieńską im. I. J .Paderewskiego,
Stowarzyszeniem Musica Humana i Wydziałem Tańca Uniwersytetu Muzycznego
Fryderyka Chopina w Warszawie.

László Borsódy
Bach i mistrzowie francuscy - Koncert Brandenburski nr 2
trąbka concertato

Po ukończeniu Konserwatorium muzycznego w Budapeszcie kontynuował studia
w klasie trąbki w Akademii Franciszka Liszta. Następnie studiował trąbkę
barokową oraz cynk (cornetto) na wydziale Muzyki Dawnej w Królewskim
Konserwatorium w Hadze.
Jako solista oraz muzyk kameralista koncertuje  regularnie z wieloma
zespołami i orkiestrami barokowymi oraz bierze udział w nagraniach w wielu
krajach Europy (Austria, Włochy, Francja, Czechy, Hiszpania, Niemcy,
Belgia, Niderlandy), a także w Izraelu, Brazylii i Argentynie, gdzie prowadził
również kursy mistrzowskie .
W 2004 roku został odznaczony przez Ministra Kultury Węgier prestiżowym
medalem Bálint Balassi  za odnalezienie oraz wykonania węgierskich
dzieł muzyki dawnej.


Magdalena Malá
Oratoria Bacha - I skrzypce
Bach i mistrzowie francuscy, Koncerty Brandenburskie nr 2 i nr 4
skrzypce concertato

Studiowała skrzypce na Konserwatorium w Pradze u prof. D. Zárubové oraz
historyczną pratykę muzyczną na Uniwersytecie  Karola w Pradze u
L. Torgersen. Uczestniczyła w wielu międzynarodowych kursach
mistrzowskich i seminariach muzyki dawnej prowadzonych przez
uznane autorytety m.in: C. Mackintosch, K. Debretzeni, D. Deuter,
L. Russel, A. Steck, S. Standage, R. Richter, M. Glodeanu, I. Korol.
Zajmuje się przede wszystkim działalnością koncertową. Jest wspołzałożycielką
i członkinią zespołu Ensemble Fiorello. Współpracuje z widącymi
zespołami i orkiestrami barokowycmi m.in. Musica Florea, Capella Regia
Praha, Collegium Marianum, Collegium 1704, Ensemble Inégal,
Harmonia Delectabilis, Hipocondria ensemble, Musica Salutaris,
Musica Figuralis. Od roku 2010 jest koncertmistrzynią orkiestry
kameralnej Ensemble 18+, który zajmuje sie głownie interpretacją
dzieł czeskiego klasycyzmu.
Regularnie występuje jako kameralistka i solistka na wielu renomowanych
festiwalach m.in. Pražské Jaro, Smetanova Litomyšl, Mezinárodní hudební
festival Český Krumlov, Olomoucké barokní slavnosti, Svatováclavský
hudební festival, Concentus Moraviae,  Lípa Musica, Haydnovy hudební
slavnosti, Bachfest Leipzig, Händel-Festspiele Halle, Festival de Sablé.
Bierze udział w międzynarodowych projektach muzyki dawnej oraz
uczestniczy w nagraniach płyt CD oraz nagraniach dla radia i telewizji.
Wielokrotnie wykładała w ramach Międzynarodowej Letniej Szkole
Muzyki Dawnej w Valticach, gdzie prowadzi zajęcia na skrzypcach
i altówce barokowej.

Marek Niewiedział
Oratoria Bacha - Obój solo
Bach imistrzowie francuscy- Koncert Brandenburski nr 2 - obój concerto

Jeden z pierwszych oboistów w Polsce profesjonalnie zajmujący się grą na
historycznych obojach. Koncertujący solista, kameralista, muzyk orkiestrowy
oraz aktywny propagator muzyki dawnej, a także organizator rozmaitych
działań artystycznych. Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie
oboju prof. Mieczysława Koczorowskiego, Królewskiego Konserwatorium w
Hadze w klasie oboju barokowego i klasycznego Ku Ebbinge oraz Hochschule
für Musik und Theater w Lipsku w klasie Wolfganga Kubego.
Od 1998 roku na stałe współpracuje z Warszawską Operą Kameralną,
pełniąc w niej funkcje pierwszego oboisty oraz koordynatora orkiestry
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense.
Współpracuje z wieloma polskimi i zagranicznymi zespołami i orkiestrami
historycznymi, z których warto wymienić Akademie für Alte Musik z Berlina,
Collegium Marianum oraz Musica Florea z Pragi, Capellę Cracoviensis czy
Wrocławską Orkiestrę Barokową. W 1996 r. został wyróżniony Nagrodą
Radnych Miasta Poznania za osiągnięcia artystyczne, a w 2002 Nagrodą
im. Zofii Rayzacherowej dla największej indywidualności artystycznej w
dziedzinie muzyki dawnej. Dyrektor artystyczny festiwalu Varmia Musica
oraz warsztatów muzycznych Varmia Musica Academia w Lidzbarku
Warmińskim. Prowadzi klasę oboju barokowego w Akademii Muzycznej
w Poznaniu.
 
Marek Špelina
Oratoria Bacha- flet solo
Bach i mistrzowie francuscy - Koncerty Brandenburskie nr 2 i nr 4 
flet I concertato

studiował flet w Konserwatorium w Pilznie gdzie obecnie wykłada muzykę
kameralną oraz flet prosty. Studiował ponadto u Jiří Stivína oraz w ramach
kursów z Nancy Hadden, Konradem Hüntelerem, Pamelą Thorby i Peterem
Holstagiem. Przez osiem lat był członkiem zespołu Musica Bohemica, a
nastepnie kwartetu fletowego Michael Consort oraz zespołu Musica Florea.
Współpracuje z wieloma zespołami i orkiestrami m.in. Solamente Naturali,
Collegium Quodlibet, Musica Aeterna, Ad Vocem. Uczestniczył w nagraniach
ponad 30 płyt z repertuarem od Średniowiecza do współczesności włączając rock.
Pełni funkcje pierwszego flecisty w orkiestrze J. K. Tyl Opera House in Pilsen,
a także jest założycielem fletowego tria Tre Fontane. 

Martina Bernášková 
Bach i mistrzowie francuscy - Koncert Brandenburski nr 4
flet II concertato

Po ukończeni studiów na Konserwatorium w Bratysławie kontynuowała
studia w bratysławskiej Akademii Muzycznej  w klasie fletu u
prof. V. Samec oraz M. Jurkovič Podczas studiów została laureatką konkursu
radiowego Concertino Praga laureate oraz członkinią G. Mahler Youth Orchestra
pod dyrekcją Claudio Abbado.
Od  1994 aktywnie zgłębiała historyczną praktykę muzyczną studiując
flet barokowy u prof. P. Sechet w Akademii Muzycznej w Paryżu, którą
ukończyła w 1996 r. z wyróżnieniem. Brała też udział w kursach mistrzowskich
we Francji i Szwajcarii, prowadzonych przez takie autorytety jak
Charles Zehley i Barthold Kujken. Martina Bernášková występuje regularnie z wieloma
zespołami i orkiestrami barokowymi m.in. Musica Aeterna, Collegium Marianum,
Ensemble Inegal, Solamente Naturali,Musica Florea i inne.


Baroque Collegium 1685 - Chór i Orkiestra 
Oratoria Bacha,08.09.2021.
to międzynarodowego zespół, koncentrujący się  na udostępnianiu i przybliżaniu
muzyki baroku,  a w szczególności dzieł oratoryjno-kantatowych.
Inicjatorką powstania Collegium oraz dyrektorem artystycznym jest
Agnieszka Żarska. Trzon zespołu śpiewaczego Baroque Collegium tworzą
śpiewacy wywodzący się ze Szczawnickiego Chóru Kameralnego, prezentujący
profesjonalny poziom wykonawczy oraz współpracujący projektowo, polscy i
zagraniczni soliści. Zespół instrumentalny Baroque Collegium 1685 zrzesza
znakomitych muzyków nurtu HIP związanych m.in. z orkiestrą Musica Florea
Praha. Orkiestra ta została założona w 1992 r. jako jedna z pierwszych poważnych
inicjatyw w dziedzinie stylistycznie świadomej interpretacji muzyki dawnej
w Czechach.
Baroque Collegium 1685 zainaugurowało swoją działalność w kwietniu 2016 r.,
prezentując Oratorium Wielkanocne BWV 249 J.S.Bacha w ramach cyklu
Bach200UW w Warszawie, na zaproszenie Uniwersytetu Warszawskiego.
W 2018 roku Zespół podjął oraz kontynuuje współpracę artystyczną z jednym
z najwybitniejszychinterpretatorów  muzyki J.S.Bacha na świecie, holenderskim
śpiewakiem  Peterem Kooijem.
Baroque Collegium 1685 koncertowało w ramach takich festiwali jak: Bach200UW,
Bydgoska Scena Barokowa, Iubilaei Cantus w Nowym Sączu, Barokowe Eksploracje
wSzczawnicy, dwukrotnie w ramach Festiwalu Gorczyckiego na Śląsku (w 2017 r.
Zespół inaugurował ten Festiwal, prezentując Kantaty J.S.Bacha); Festiwal Barokowy,
Szczawno-Zdrój, Podkarpacki Festiwal Dziedzictwa Kresów.
W 2019 r. na zaproszenie Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica w
Warszawie Zespół wykonał Oratorium „Saul” HWV 53 G.F.Haendla z Peterem
Kooijem w roli tytułowej. Baroque Collegium 1685 realizuje ponadto oryginalne
projektyedukacyjne, popularyzujące muzykę barokową wśród społeczności małych
środków, w tym wśród dzieci i młodzieży.


Zoltan Megyesi
Il Farnace A.Vivaldi 10.08.2021-.rola tytułowa
Urodził się w Szeged na Węgrzech, gdzie ukończył studia wokalne
w Filii Akademii im. Franciszka Liszta, pod kierunkiem Valérii Berdál.
Jednocześnie uzyskał tytuł doktora z matematyki. Jest laureatem
konkursu w Weronie na rolę w „Orfeuszu” Monteverdiego oraz 
Międzynarodowego Konkursu Muzyki Sakralnej  w Rzymie,
w 2011 r.  Jego repertuar obejmuje dzieła sakralne i operę
od Baroku po współczesność, a także cykle pieśni Schumanna,
Schuberta oraz Brittena.  Artysta specjalizuje się w rolach
mozartowskich, często też wykonuje partie ewangelisty w
bachowskich Pasjach. Koncertuje w wielu krajach Europy,
a także w USA, Japonii i Korei południowej. Jego kreacje operowe
i oratoryjno – kantatowe obejmują role  w produkcjach kierowanych
przez znakomitych dyrygentów: Ádáma Fischera (Monteverdi: Tancredi
e Clorinda, Haydn: Salve Regina, Mozart: Ascanio in Alba – transmisja Radia
Duńskiego), Helmutha Rillinga (Händel: Messiah, J. S. Bach: St Matthew
Passion) oraz Ivána Fischera (Philharmonie Köln, Brugge Concertgebouw,Wiener
Konzerthaus). W 2018 r. zadebiutował na scenie Théâtre des Champs-Élysées
w Paryżu oraz Opery w Nicei.
Zoltan Megyesi regularnie współpracuje z Węgierską Operą Narodową w Budapeszcie,
a jego repertuar  obejmuje m.in. role:  Tamino (Mozart: Die Zauberflöte),
Tito (Mozart: La clemenza di Tito), Almaviva (Rossini: Il Barbiere di Siviglia), Orfeo
(Haydn: Orfeo ed Euridice) and Pylades (Gluck: Iphygenie auf Tauris).
W 2011 oraz w 2017 r. roku artysta zebrał świetne recenzje w Nowym Jorku,
za rolę Don Ottavio w Don Giovannim W.A. Mozarta.

Marta Infante
Il Farnace- A.Vivaldi, 10.08.2021 - jakoTamiri

Urodziła się w Lleidzie (Katalonia), gdzie uczyła się  gry na fortepianie,
altówce  oraz śpiewu. Studiowała śpiew na Uniwersytecie  w Madrycie,
a następnie kontynuowała studia na Wydziale Sztuki Uniwersytetu w
Ostrawie pod kierunkiem Drahomíry Mičkovej.
Występowała w wielu krajach Europy m.in. Włoszech, Belgii, Francji,
Norwegii, Szwajcarii a także w Egipcie, Syrii, Jordanii, Libanie,
na festiwalach muzyki dawnej w na Kubie, Salwadorze, Japonii,
a także w Chile, Urugwaju, Argentynie i Brazylii. Pracowała pod batutą
wielu wybitnych dyrygentów, takich jak: Václav Luks, Enrico Onoffri,
F. M. Sardelli, Paul Goodwin, Ottavio Dantone, Richard Egarr, Giovanni
Antonini i Rinaldo Alesandrini. Śpiewała role operowe w
Teatro Real de Madrid, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie,
Teatrze Baluarte w Pampelunie, Teatrze Bilbao w Santiago de Compostella.
Nagrywała dla Mezzo, Czeskiego Radia, RTVE, Catalunya Música oraz
dla wielu wytwórni muzycznych. Jej liczne nagrania płytowe to
m.in. kantaty na alt G.Ph.Telemanna, Jephtha Carissimiego,
opery Amor aumenta el valor oraz  Ifigenia en Tracia José de Nebra,
Judith Triumphans Vivaldiego pod dyrekcją Ottavio Danrge'a
oraz nowo wydana płyta CD z pieśniami A. Dworzaka.


Michaela Šrůmová
Il Farnace-A.Vivaldi 10.08.2021.-  jako Berenice

Studiowała śpiew solowy w Państwowym Konserwatorium w Pradze
pod kierunkiem prof. Olgi Jirakovej. Ukończyła kursy muzyki dawnej
u prof. James Griffis i tenora José Cury. Regularnie uczestniczy w
renomowanych festiwalach muzycznych w Czechach oraz koncertuje
za granicą: w Niemczech, Francji, Szwecji, Japonii, Egipcie,
Polsce i na Słowacji. W ramach działalności muzycznej współpracowała
m.in. z dyrygentami takimi jak H. Rilling, O.Dohnányi, J.Talich, T.Netopil,
R.Válek, Z.Müller, V.Luks, P.Vronský, A.Scarano, M.Štryncl, V.Spurný,
O.Lenárd, I.Denés, J.Kyzlink, T.Brauner, M.Izaki oraz z ważnymi zespołami,
takimi jak FOK Praga, CNSO, Bohuslav Martinů Philharmonic, Janáček
Philharmonic Ostrava, Czech Ensemble Baroque Orchestra,
Talichův Chamber Orchestra, Pardubice Chamber Philharmonic, Koszycka
Filharmonia Narodowa, Hradec Králové Philharmonic, Egipska Filharmonia
Kameralna, Czech Radio Symphony Orchestra, South Bohemian Chamber
Philharmonic, Capella da Camera, ponadto kreowała role w operach dla
Teatru Narodowego w Pradze.

Sylva Čmugrová
Il Farnace - A.Vivaldi, 10.08.2021.- jako Selinda
Studiowała grę na fortepianie w Konserwatorium Praskim.
W 1989 r. rozpoczęła również studia na drugim kierunku,
a klasie śpiewu u prof. Jiřiny Markowej. Po ukończeniu
konserwatorium kontynuowała studia śpiewu w Akademii Sztuk
Scenicznych w Pradze w klasie prof. Magdalena Hajossyová.
Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich w Czechach,
Włoszech i Liechtensteinie. Jest laureatką międzynarodowych
konkursów wokalnych im. A. Dvořáka w Karlowych Warach,
E. Destinnovej w Czeskich Budziejowicach, Motoroli w Genewie,
Queen Sonja w Oslo oraz As.Li.Co. w Mediolanie.
Jest solistką Opery Narodowej w Pradze oraz solistką Teatru
Narodowego. Uczestniczyła  w kilku tournée po Japonii i Korei.
Występowała gościnnie w Teatrach w Pilźnie, w Ústí nad Labem,
w Libercu oraz w Teatrze Muzycznym w Karlínie.
Zajmuje się również koncertową działalnością oratoryjną w
kraju i za granicą (Kanada, Japonia, Włochy, Francja, Szwajcaria,
Niemcy, Hiszpania, Polska, Litwa itd.) Brała udział w praskiej
prapremierze Ecce Hommo José Cury. Współpracuje z czołowymi
zespołami muzycznymi (FOK, Pardubicka Filharmonia Kameralna,
Filharmonia Hradec Králové, Filharmonia Czeska, Musica Florea,
Capella Regia Praga, Collegium 1704 itd.), a także z Czeskim Radiem.


Zuzana Kopřivová
Il Farnace- A.Vivaldi, 10.08.2021.- jako Gilade
zagrała swoją pierwszą rolę w musicalu For the Sounds of Music
(R. Rodgers) w Teatrze Muzycznym w Karlín w 2002 r.
Jej zaangażowanie w Praską Operę Dziecięcą (2005-2011) doprowadziło
ją do głębszego zainteresowania śpiewem operowym. Tutaj zagrała
wiele ról solowych, a w 2010 roku wystąpiła z tym zespołem w głównej roli
Rózinki w operze Ogar J. Křički na Festiwalu Operowym w Smetanie w Litomyšlu.
W tym samym roku zdobyła rolę Anette w prapremierze klasycznego
musicalu Marguerite (M. Legrand), który wystawił Morawsko-Śląski Teatr
Narodowy w Ostrawie. W 2012 r. została uczennicą Konserwatorium Praskiego
w klasie Yvony Škvárová-Votavová, gdzie od początku studiów występowała
na reprezentacyjnych koncertach wydziału śpiewu oraz występowała w głównych
rolach w wielu przedstawieniach szkolnych. W 2018 r. rozpoczęła studia na
Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze, gdzie kontynuuje naukę pod kierunkiem
Yvony Škvárová-Votavová. Za swoje występy wokalne zdobyła kilka nagród
na konkursach wokalnych: na przykład Praski Konkurs Wokalistki, Konkurs Duška,
Konkurs Piosenki B. Martinů i inne. W roku szkolnym 2016/2017 zdobyła II nagrodę
na konkursie  w Pardubicach,oraz III nagrodę i nagrodę Beno Blachuta na
Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Dvořáka w Karlowych Warach.
Uczestniczyła w kilku międzynarodowych kursach mistrzowskich śpiewu prowadzonych
przez  gwiazdy opery: Helen Donath, Brigitte Fassbaender, Angelika Kirschlager,
Marjana Lipovšek.  W 2017 r. zadebiutowała w Teatrze im. J. Tyla w Pilźnie
w premierze operetki Paris Life-Jacques Offenbach) jako kameralistka Pauline.
Wystąpiła także w roli Pavlíny Tichá w prapremierze opery M. Kubički J.J Ryby,
jako Panoš we  operze Oblubienica z Mesyny Z. Fibicha, Biedronka w prapremierze
opery Chrząszcze  J. Jiráseka.
Błysnęła jako bohaterka głównej roli w kameralnej operetce Czarująca panna
R. Benatskiego, a także  jako Ilia w operze Idomeneo (W. A. ​​Mozart),
w międzynarodowej produkcji w reżyserii Arili Siegert.
Na bieżący sezon 2020/2021 przygotowuje rolę Kristy w operze Afera Makropulos
(L. Janáček). W 2018 zadebiutowała w Teatrze Stavowskim w Pradze w operze
Czarodziejski flet (W.A. Mozart) w roli Papageny, a w 2019 zadebiutowała  jako
Esmeralda  w operze Sprzedana narzeczona (B. Smetana) na scenie Teatru
Narodowego w Pradze.  W 2020 zadebiutowała jako Zerlina w  Don Giovannim
(W. A. ​​Mozart), która została wystawiona w Teatrze Stavowskim.
Zuzana Kopřivová zajmuje się również działalnością koncertową,
z repertuarem obejmującym wczesny gotyk, renesans, barok, romantyzm oraz
dzieła autorów XX i XXI wieku.

Kamila Mazalová
Il Farnace - A.Vivaldi 10.08.2021. - jako Pompeo
Pochodzi z Ostrawy, gdzie po ukończeniu gimnazjum i Konserwatorium
im. Janáčka  ukończyła Instytut Studiów Artystycznych Uniwersytetu
Ostrawskiego w zakresie śpiewu  solowego,h w klasie doc. Drahomíry
Míčkovej. Obecnie pracuje w praskim zespole  Collegium 1704,
który pod kierownictwem V.Luksa prezentuje głównie  dzieła J. D. Zelenki.
Jest także członkiem zespołu Tiburtina (kierownik art.Barbora Kabátková),
który zajmuje się interpretacją muzyki  średniowiecznej, zwłaszcza chorału
gregoriańskiego i średniowiecznej polifonii.
Jako solistka tych zespołów występowała na prestiżowych festiwalach w Czechach
i Europie oraz brała udział w tworzeniu wielu płyt CD. Obecnie współpracuje z
zespołami  Collegium Marianum (Praga), Capella Mariana(Praga), Ensemble
Phoenix Munich(Monachium) i Musica Aeterna(Bratysława).
We współpracy z Moniką Knoblochovą (klawesyn, fortepian młoteczkowy)
prezentuje pieśni z okresu klasycyzmu i wczesnego romantyzmu (J. V. Tomášek,
L. Koželuh, J. Haydn). W 2014 r/ artystki wspólnie nagrały płytę CD z pieśniami
J. V. Tomáška dla Czeskiego Radia.
Wraz z Janem Krejčą (teorba) prezentuje program poświęcony angielskiej i
francuskiej literaturze pieśniarskiej XVII wieku.
Brała udział w wielu w produkcjach operowych: w ramach Znojmo Music Festival,
w Teatrach Narodowych w Ostrawie, Brnie i Pradze , oraz w produkcjach
barokowych Collegium 1704.


Martin Javorski

Il Farnace - A.Vivaldi 10.08.2021.- jako Aquilio
studiował grę na trąbce w Państwowym Konserwatorium w Brnie, a następnie
na JAMU. Wygrał kilka międzynarodowych konkursów. W latach 2003-2006
był członkiem  międzynarodowej orkiestry Junges Klangforum Mitte Europa,
z którą występował w  całej Europie i Japonii. Następnie zaczął śpiewać solo
pod kierunkiem prof. Iwana Kusnjera. Oprócz repertuaru Mozarta (Requiem,
Czarodziejski flet/Tamino / i inne) oraz interpretacji  muzyki dawnych mistrzów
(Zelenka,Händel,Palestrina, Rameau). Martin Javorský jest często zapraszany
do wykonywania muzyki współczesnej i muzyki XX wieku.
Koncertuje solo z orkiestrami czeskimi i zagranicznymi:
Brno Philharmonic, Moraw Philharmonic Olomouc, Czeski Ensemble Baroque,
Musica Florea, Ensemble Inègal, Brno Contemporary Orchestra,
Filharmonia Poznańska itd. oraz takimi dyrygentami jak Robert Kružík, Pavel Šnajdr,
Roman Válek, Łukacz Borowicz i inni…. Jest częstym gościem Opery Kameralnej
- Divadlo na Orlí, gdzie zagrał szereg ról. Jesienią 2017 r. nawiązał współpracę z
teatrem  Opera Diversa, a w  2018 r. wystąpił z solistami Teatru Narodowego w Pradze
jako Vahler w  operze Das neue Sonntagskind Wenzela Müllera, wystawionej przez 
Roberta Hugo i jego  zespół Capella Regia oraz reżyserkę Magdalenę Švecovą w
Czeskim Krumlovie i Valticach.
W czerwcu 2018 wystąpił na festiwalu Opera Nova w Teatrze Narodowym w Pradze
w twórczości Josefa Berga Johanesa. W South Bohemia Theatre (2018/19) kreował
postać  Vaška w Sprzedanej narzeczonej Bedřicha Smetany.
Jest członkiem Czeskiego Kwintetu Wokalnego.

Marek Stryncl
Il Farnace-A.Vivaldi, 10.08.2021- kierownictwo muzyczne, dyrygent

Dyrygent, wiolonczelista, chórmistrz i kompozytor ur. w 1974, w Jabloncu n. Nysą.
Już podczas studiów w Konserwatorium w Teplicach pełnił funkcję
koncertmistrza  Północnoczeskiej Filharmonii. Absolwent dyrygentury na
Praskiej Akademii Muzycznej studiował jednoczesnie wiolonczele barokowa
na Akademii Muzyki Dawnej w Dreźnie. Marek Štryncl współpracuje z uznanymi
orkiestrami kameralnymi i symfonicznymi, chorami, zespołami oraz
znakomitymi solistami, są wśród nich: Magdaléna Kožená, Phillipe Jaroussky,
The New Israeli Vocal Ensemble, Boni Pueri, Orlando Consort, Praski Chór Kameralny,
Les Musiciens du Paradis). Jego repertuar obejmuje muzykę od wczesnego
baroku aż po muzyke romantyczną i współczesną.
Zainteresowanie wykonawstwem historycznym skłoniło Marka Štryncla w roku 1992
do założenia orkiestry  Musica Florea, z którym reguralnie odkrywa i wykonuje
twórczośc zapomnianych czeskich kompozytorów doby Baroku i klasycyzmu.
Jest autorem regularnych cyklów koncertów w Pradze i całej Republice Czeskiej.
Brał udział w wielu prestiżowych festiwalach: Pražské jaro, Rezonanzen Wien,
Festival van Vlaanderen Brugge, Tage alter Musik Sopron, Tage alter und neuer
Musik Regensburg, Struny Podzimu, Concentus Moraviae i inne. Nagrał dziesiątki płyt,
z których wiele otrzymało najwyższe oceny i nagrody:  Diapason 1994,
Zlatá Harmonie 1997, Cannes Classical Award 2003.  Artysta chętnie podejmuje
projekty eksperymentalne, takie jak współpraca z Ivou Bittovou (V. Godár Mater,
EMC 2007) albo  wykonanie symfonicznej muzyki romantycznej na instrumentach z 
epoki  (A. Dvořák, Arta Records 2009). Marek Stryncl Wykłada dyrygenturę,
muzykę kościelną oraz wiolonczelę barokową na Uniwersytecie Karola w Pradze
oraz na specjalnych kursach interpretacji.
Zachwycony teatrem barokowym, stworzył unikatowy projekt Florea Theatrum,
przewoźnej sceny barokowej o konstrukcji i scenografii  wzorowanej na autentycznych
teatrach barokowych. Florea Theatrum miało swoją premierę w 2014 roku i wciąż jest
udoskonalane. Z wielkim sukcesem zrealizował Marek Stryncl szereg premier
nowowodkrytych dzieł scenicznych XVII i XVII wieku, takich jak:
La guirlande enchantée J. Starzera, La Danza Ch. W.Glucka,Terpsichora G.F.Händla,
Dioklecián H. Purcella, Armida G. Scarlattieo, Costanza e Fortezza J. J. Fuxa,
Die Geschöpfe des Prométheus L. van Beethovena. W maju 2018 r. poprowadził
współczesną premierę światową nowowodkrytej opery-pasticcio pt.: Muzio Scevola,
autorstwa  trzech kompozytorów: Amadei, Bononciniego i Haendla, w ramach Haendel
Festspiele Halle (Salle).

Andrea Milterova
Il Farnace - A.Vivaldi, 10.08.2021 - reżyseria i choreografia

Brytyjska tancerka i choreografka mieszkająca w Pradze. Urodziła się w
Londynie,  gdzie studiowała taniec klasyczny i nowowczesny. Współprauje
z wieloma renomowanymi czeskimi i zagranicznymi twórcami. Jej taneczne,
solowe projekty prezentowała m.in. na festiwalach w Szwajcarii, Danii,
Holandii, Francji, Niemczech, Belgii, Ruminii. Jej taneczna rola w Tranzmutace 
w reż. Jana  Komárka otrzymała europejskie Move-Award quality label.
Głębokie  zainteresowanie barokową estetyką doprowadziło Adreę Miltnerovą
do współpracy przy rekonstrukcji wielu scenicznych dzieł barokowych,
w oparciu o historyczną wiedzę i analizę źródeł. Współpracowała m.in.
zespołem  Collegium 1704 tworząc choreografię do filmu 
Orfeo i Euridice (W.Gluck) z Bejunem Mehtą w roli głównej.
Tańczyła w barokowych operach w Teatrze Narodowym w Pradze,
w Czeskim Krumlovie, w Litomyślu, na festiwalach w Niemczech,
Słowacji, Polsce i na Węgrzech. Ponadto współpracowała ze znaną
francuską choreografką Françoise Denieau, biorąc udział w jej
przedstawieniach w Paryżu(Opéra Comique), w Wersalu
(Opéra Royale), Luksemburgu, Szwajcarii (Lausanne), Londynie
(Barbican Centre), w Brooklyn Academy of Music w Nowym Jorku
oraz w Moswie (Bolshoi Theatre). Andrea stworzyła ponadto
choreografię do opery Arsilda, w produkcji Collegium 1704,
pod dyr. Václava Luksa, w reżyserii: Davida Radoka. Dzieło miało
premierę w Bratysławie a nastepnie z sukcesem wystawiane było
w Lille, Luksemburgu, Caen i Wersalu, gdzie zebrało świetne recenzje.
W roku 2019 r. reżyserowała dla zespołu Musica Florea operę Praga
Nascente da Libussa e Primisla, która wystawiona została w teatrze
Florea Theatrum w Pradze oraz na festiwalu Barokowe Eksploracje
w Polsce.

Musica Florea Praha - orkiestra barokowa
Działa od 1992 roku jako jedna z pierwszych w Republice Czeskiej poważnych
inicjatyw na polu stylowej nterpretacji muzyki dawnej- zespół założony i prowadzony
przez dyrygenta i wiolonczelistę Marka Štryncla. Muzycy posługują się autentycznym
instrumentarium lub wiernymi kopiami barokowych intrumentów. Charakterystycznym
rysem działalności Zespołu jest własna aktywność badawcza,  która  prowadzi do
twórczego przywracania zapomnianych stylów i środków interpretacyjnych.
Repertuar zespołu obejmuje kameralną
muzykę instrumentalną, świeckie i religijne dzieła wokalno-instrumentalne, dzieła
orkiestrowe i symfonikę oraz dzieła oratoryjne i operowe, od wczesnego baroku aż
po XX stulecie.
Musica Florea gości na najważniejszych festiwalach i współpracuje z uznanymi
artystami i zespołami, takimi jak: Magdaléna Kožená, Phillipe Jaroussky,
Nancy Argenta, Veronique Gens, Paul Badura – Skoda, Susanne Rydén, Orlando
Consort, Les Pages et les Chantres du Centre de Musique Baroque de Versailles,
Le Poeme Harmonique, Boni Pueri. Zespół otrzymał wiele prestiżowych nagród:
najwyższą nagrodę francuskiego magazynu Diapason za CD z Missa Sanctissimae
Trinitatis
J. D. Zelenky, Studio Matouš 1994; nagrodę Złota Harmonia (1997) za
najlepsze czeskie nagranie arii bachowskich z Magdaleną Koženą, Polygram 1997;
CannesClassical Award w 2003, za nagranie Sub olea pacis et palma virtutis -
Melodrama de Sancto Wenceslao
– J. D. Zelenky, Supraphon, 2001; nagrodę za
najlepszą interpretację dzieł J. S. Bacha na festivalu w chorwackim Varaždin w 2009r.
Od roku 2002 zespół organizuje, przy wsparciu Ministerstwa Kultury Republiki
Czeskiej i Miasta Pragi, serię koncertów, w których kładzie nacisk na prezentację
nowoodkrytych dzieł oraz znanych kompozycji, którym przywraca stylowe
interpretacje. więcej  na: www.musicaflorea.cz.



















 


 

 





chor
loader