CD artyści


Andreas Scholl - kontratenor
„Andreas Scholl ma najbardziej zachwycający głos kontratenorowy
na świecie. Podczas
prezentowanych przez niego trzech arii Haendla,
blisko
 6000 ludzi ledwo odważyło się oddychać”. (The Times)
Artysta był nominowany do nagrody Grammy, jest zdobywcą wielu
nagród i wyróżnień, w tym Nagrody Kulturalnej Państwa Hesji, którą
otrzymał wraz z żoną, pianistką Tamar Halperin, ECHO Award,
Gramophone Award i Edison Award.
Był pierwszym kontratenorem, który pojawił się na prestiżowym koncercie
the Last Night of the Proms w Londynie. W ciągu trzech dekad kariery
Andreas Scholl wydał serię niezwykłych nagrań solowych nagrywając
dla wytwórni Decca album „Wanderer” – we współpracy z Tamar Halperin 
oraz „O Solitude” – album w całości dedykowany muzyce Purcell’a z 
orkiestrą Accademia Bizantina, który zdobył nagrodę
BBC Music Magazine 2012, a ponadto:  „Arias for Senesino, Heroes” 
– płyta z ariami Händla, Mozarta, Hassego i Glucka, „ A Musicall Banquet,
Arcadia”- zbiór rzadkich i niepublikowanych kantat kompozytorów z rzymskiego
„Koła Arkadii”, „Wayfaring Stranger” – wybór specjalnie zaaranżowanych 
angielskich i amerykańskich pieśni ludowy z Orpheus Chamber Orchestra,
Kantaty J.S. Bacha z Kammerorchester Basel oraz wybór motetów
Antonia Vivaldiego z Australijską Orkiestrą Brandenburską.
Jego bogata dyskografia bejmuje również nagrania dla Deutsche Grammophon
– Oratoria: „Solomon” i „Saul” G.F. Haendla, pod dyrekcją Paula McCreesha,
a także dla Harmonia Mundi: „Stabat Mater” Vivaldiego; „Maddalena ai piedi di Cristo” 
Caldary; oraz album „Crystal Tears” z pieśniami Johna Dowlanda.
Jego wydawnictwa DVD obejmują takie produkcje haendlowskich oper,
jak: „Giulio Cesare” (zarówno dla Decca, jak i Harmonia Mundi), „Rodelinda” (Warner)
oraz „Partenope” (Decca). Jedną z ostatnich produkcji z udziałem artysty jest
płyta „Small Gifts of Heaven”- wybór arii altowych J.S.Bacha w ramach współpracy
z Dorothee Oberlinger i Ensemble 1700 , wydana dla wytwórni Sony.
Najnowsze projekty Andreasa Scholla to m.in. „The Twilight People” - program
recitalowy we współpracy z Tamar Halperin, realizowany w prestiżowych salach
koncertowych takich jak:  Concertgebouw, deSingel i Wigmore Hall, recitale z
Edinem Karamazowem z serii „Les Grandes Voix” oraz współpraca z Orkiestrą
Kameralną Musica Viva i Alexandrem Rudinem.
Najbardziej znaczące role operowe Andreasa Scholla to Giulio Cesare, w której to
debiutował w Operze Frankfurckiej oraz w Théâtre des Champs-Elysées i na
Salzburger Festspiele w 2012 r., dzieląc scenę ze słynną Cecilią Bartoli.
Wystąpił także jako Bertarido  („Rodelinda”- Haendel) , debiutując w tej roli
zarówno na Glyndebourne Festival Opera,jak też na scenie The Metropolitan Opera
obok znakomitej śpiewaczki Renée Flaming.
Występy koncertowe Andreasa Scholla obejmowały koncerty z
Filharmonikami Berlińskimi, Filharmonikami Nowojorskimi, Concertgebouworkest,
Boston Symphony Orchestra i wszystkimi czołowymi orkiestrami barokowymi
na świecie.  Jest regularnym gościem licznych zespołów kameralnych 
m.in. Kammerorchester Basel, Zürcher Kammerorchester, Tel Aviv Soloists oraz
Vienna Morphing Orchestra, z którą intensywnie pracował nad twórczością Arvo Pärta.
Urodzony w rodzinie śpiewaków w Eltville nad Renem, niedaleko Wiesbaden,
otrzymał wczesne wykształcenie muzyczne w Kiedricher Chorbuben,
chórze z 650-letnią tradycją. Później studiował u Richarda Levitta i René Jacobsa 
w Schola Cantorum Basiliensis.
Źródło: Felsner Artist


Peter Kooij - bas
Należy do grona najlepszych interpretatorów muzyki J.S.Bacha na świecie.
Studia muzyczne rozpoczął w klasie skrzypiec, a edukację wokalną kontynuował
pod kierunkiem Maxa van Egmonda w Konserwatorium im. Sweelincka w
Amsterdamie, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Peter Kooij ma w dorobku ponad
150 wydawnictw fonograficznych nagranych dla prestiżowych wytwórni płytowych,
takich jak Sony, Phillips, Virgin Classics, Erato, EMI, BIS i innych. Występował na
całym świecie, m.in.: w Concertgebouw w Amsterdamie, Musikverein w Wiedniu,
nowojorskiej Carnegie Hall, Royal Albert Hall w Londynie, Teatro Colón w Buenos
Aires, Filharmonii w Berlinie, Palais Garnier w Paryżu i Suntory Hall w Tokio, pod
batutą takich dyrygentów, jak: Philippe Herreweghe, Ton Koopman, Masaaki Suzuki,
Frans Brüggen, Gustav Leonhardt, René Jacobs, Sigiswald Kuijken, Sir Roger
Norrington i Ivan Fisher.
Jest dyrektorem artystycznym zespołu Ensemble Vocal Européen. Wykładał w
Konserwatorium im. Sweelincka w Amsterdamie oraz w Wyższej Szkole Muzycznej w
Hanowerze. Jest profesorem Uniwersytetu Sztuk Pięknych i Muzyki w Tokio, oraz
Królewskiego Konserwatorium w Pradze, a od 2013 r. także Wyższej Szkoły Sztuk
Pięknych w Bremie. Artysta prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Francji,
Portugalii, Hiszpanii, Belgii, Finlandii, Japoniii Polsce. Peter Kooij został w 2016 roku
nagrodzony prestiżowym Medalem Bachowskim w Lipsku, przyznawanym dla
najważniejszych propagatorów muzyki Bacha na świecie.


Olga Pasiecznik (Pasichnyk) - sopran
Urodziła się na Ukrainie. Studia wokalne odbyła w Kijowskim Konserwatorium.
W czasie studiów podyplomowych w Warszawskiej Akademii Muzycznej
im. F. Chopina w 1992 r. zadebiutowała na scenie Warszawskiej
Opery Kameralnej, a cztery lata później na scenie Thęatre des Champs-Elysćes
w Paryżu jako Pamina w Czarodziejskim flecie Mozarta.
Ma na koncie ponad czterdzieści partii, m.in. w operach Monteverdiego,
Glucka, Handla, Mozarta, Webera, Bizeta. Rossiniego, Verdiego,
Pucciniego, Debussy’ego, Czajkowskiego oraz kompozytorów
współczesnych zrealizowanych na najbardziej znanych i prestiżowych
scenach świata.
Role te przyniosły jej wielkie uznanie krytyki i publiczności. Występuje
także w repertuarze kameralnym oraz w recitalach, z siostrą pianistką
Natalią Pasiecznik, licznych koncertach oratoryjnych i symfonicznych
w słynnych salach koncertowych we wszystkich niemal krajach Europy,
Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Australii. Wielokrotnie
współpracowała z najwybitniejszymi orkiestrami z Polski i całego świata,
wśród których są: Boston Symphony Orchestra (USA), Narodowa Orkiestra
Symfoniczna Belgii, Orquestra Nacional de España i Orquesta Sinfónica
de RTVE
(Hiszpania), English Concert, Wiener Symphoniker, Orchestre
Philharmonique de Radio France, Orchestre National de France,
Les Musiciens du Louvre-Grenoble
(Francja), Akademie für Alte Musik
Berlin, Freiburger Barockorchester
, Orkiestra XVIII wieku,  pod batutą
takich mistrzów, jak m.in. Ivor Bolton, Frans Brüggen,
Jean-Claude Casadesus, Marcus Creed, René Jacobs, Roy Goodman,
Christopher Hogwood, Heinz Holliger, Philippe Herreweghe,
Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jerzy Maksymiuk,
Jean-Claude Malgoire, Marc Minkowski, Kazushi Ono, Andrew Parrott,
Krzysztof Penderecki, Trevor Pinnock, Marcello Viotti, Antoni Wit,
Massimo Zanetti.
Jest laureatką międzynarodowych konkursów wokalnych w
s’Hertogenbosch w Holandii,  Mirjam Helin w Helsinkach oraz im. Królowej
Elżbiety w Brukseli. Została wyróżniona także w Polsce – Paszportem
tygodnika „Polityka”, nagrodami polskiego przemysłu fonograficznego
Fryderyk za najlepsze nagrania solowe, nagrodą Orfeusz festiwalu
Warszawska Jesień, Złotym Krzyżem Zasługi oraz Nagrodą im. A. Hiolskiego
za najlepszą kobiecą rolę operową. W 2005 i 2010 roku została nominowana
przez międzynarodowy magazyn operowy „Opernwelt” do tytułu „Najlepsza
śpiewaczka sezonu artystycznego”. W 2011 artystka otrzymała doroczną
Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w 2012 została
odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej.
W swoim dorobku fonograficznym ma ponad 50 CD i DVD. które nagrała
dla firm: CD Accord, Dabringhaus und Grimm, Harmonia Mundi,
Naxos i Opus 111.



Joanna Radziszewska-Sojka - sopran
Ukończyła  z  wyróżnieniem  studia na Akademii  Muzycznej  w Krakowie 
w klasie Moniki Swarowskiej-Walawskiej. W latach 2016/2017 studiowała 
śpiew  w  klasie  Petera Kooija  oraz  Kathariny  Rössner-Stütz  w  Hochschule
für Künste Bremen.
Jest laureatką III Międzynarodowego Konkursu Muzyki
Dawnej „Canticum Gaudium” w  Poznaniu. Zdobyła wyróżnienie na IV
Międzynarodowym Konkursie Solowej Wokalistyki Sakralnej „Ars et Gloria”
w Katowicach.
Jako sopran liryczno- koloraturowy artystka wykonuje dzieła
od renesansu aż do muzyki współczesnej występując w Polsce i za granicą
z wieloma orkiestrami i zespołami takimi jak m.in.: Sinfonietta Cracovia,
Oh! Orkiestra Historyczna, Capella Cracoviensis, Wrocławska Orkiestra Barokowa,
Baroque Collegium 1685, Capella Bydgostiensis, Harmonia Sacra,
Weser-Renaissance Bremen. Artystka okazję występować pod batutą tak
wybitnych dyrygentów, jak np. Joshua Rifkin, Marc Minkowski, Rinaldo Alessandrini,
Vincent Dumestr, Dirk Vermeulen, Dirk Brossé.

Ważne miejsce w repertuarze artystki zajmują partie: W.A.Mozart–Królowa Nocy, 
Pamina, Celia, Ismene, Ilia,  Zerlina, Susanna;
  G. Donizetti–Norina; V. Bellini–Elvira
(I Purytani), Amina (Lunatyczka)
; Gilda (Rigoletto) G.Verdi; Julia (Romeo i Julia)
Ch. Gounod; Zerbinetta (Ariadne auf Naxos) R. Strauss; Adela (Zemsta Nietoperza)
J. Strauss; Olimpia (Opowieści Hoffmanna) J.Offenbach; Morgana z „Alciny”,
Dalinda z „Ariodante”,Dorinda z „Orlando”- G.F.Haendla, a także oratoria (min. Mesjasz,
Stworzenie Świata, Pory Roku, Carmina Burana) ; pieśni polskie oraz zagraniczne. 

Artystka ma na swoim koncie wiele występów z repertuarem muzyki filmowej.
Wykonywała m. in. wokalizę z filmu „Dziewiąte wrota” Wojciecha Kilara, fragmenty
solowe ze ścieżek do filmów „Władca pierścieni”, „Tytus Andronicus”, „Gladiator”,
„Incepcja”, ”Princess Mononoke”.

Sopranistka dotychczas występowała w następujących rolach: Królowa Nocy
(Czarodziejski Flet Piccolo) w Warszawska Opera Kameralna; Euridice
(Orfeo ed Euridice) Ch.W.Gluck, reż. Magdalena Piekorz, kier. muz. S. Plewniak;
Nina (Il giovedi grasso) i Serafina (Il campanello) G. Donizetti reż. Grzegorz
Chrapkiewicz, kier. muz. K. Wnuk; Celia (Lucio Silla) W. A. Mozart,na festiwalu
Opera RARA w Krakowie; Abra (Juditha Triumphans) A. Vivaldi,
reż. Maria Sartova; Eurinda, the queen of Sicily  (Moro per amore) A. Stradella w
RomanTheater Palazzo Altemps; Belinda (Dido and Aeneas), H. Purcell;
Cleone/Une Ombre Hereuse /Une suivante d’Phebe (Castor et Pollux)
J. Ph. Rameau,kier. muz. B. Bayl; Konstanze (Orientalna Awanturka, oparta
na “Die Entführung aus dem Serail” ) W. A. Mozarta; Marzia (Arminio) J.A.Hasse;
Megacle (L’Olimpiade) A.Vivaldi.

W 2019 r. artystka tworzy dwa kameralne składy: Armonia Barocca – wykonując
repertuarnbarokowy oraz Classic Duo – wykonując repertuar od epoki klasycyzmu
do współczesności.
Swoje  umiejętności  wokalne  doskonaliła  przy współpracy z 
takimi  pedagogami jak:  Zofia Witkowska, Marek  Rzepka, Gillian Webster,
Paul Esswood, Marcin Szelest.

W styczniu 2021 ukazała się pierwsza solowa płyta artystki wydana w ramach
stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, 
zawierająca pieśni
polskiego kompozytora Eugeniusza Pankiewicza
pt. „Pieśni nieznane”.

Margot Oitzinger - alt
Urodziła się w Grazu, gdzie też ukończyła Uniwersytet Sztuki w klasie śpiewu.
Doskonaliła swoje umiejętności podczas wielu kursów mistrzowskich, w tym
prowadzonych przez takie znakomitości jak Emma Kirkby oraz Peter Kooij.
W 2008 roku została  laureatką Międzynarodowego Konkursu  J.S.Bacha w Lipsku
oraz, w 2006 r., konkursu dla śpiewaków barokowychw Chimay w Belgii .
Jako solistka regularnie współpracuje z czołowymi zespołami barokowymi, takimi 
jak: Collegium Vocale Gent, Bach Collegium Japan,  Concerto Copenhagen,
L‘Orfeo Barockorchester,  Wiener Akademie,  Bach Consort, Le Concert Lorrain,
Dunedin Consort, Sette voci i wieloma innymi.
Jej repertuar koncertowy obejmuje partie altowe wielu oratoriów, kantat i oper
przede wszystkim z epoki baroku ale też  muzykę klasyczną oraz współczesną.
Wielokrotnie występowała w ramach renomowanych festiwali europejskich,
takich jak: Festival Crete Senesi (pod batutą Philippe Herreweghe), Bachfest Leipzig
(pod batutą Petera Neumanna oraz Hermanna Maxa),  Festival voor oude Muziek Utrecht
(pod batutą Masaaki Suzuki oraz Lorenzo Ghielmi), a także Musikfestival Bremen,
Schützfest Dresden, Bachfest Salzburg, Haendel Festspiele Halle, Festival de musique
de la Chaise Dieu oraz Styriarte. Zrealizowała nagrania dla wielu wytwórni płytowych,
przede wszystkim: Deutsche Harmonia Mundi (J.Haydn Arie per un'Amante,),
Linn records (J.S.Bach, Msza h-moll,), Challenge Records (W.A.Mozart, Bezulia liberata),
Querstand (G.P.Telemann  Kantaty), CPO (H.Schütz Włoskie Magrygały),
a ponadto:J.S. Bach- Stiftung (J.S.Bach, Kantaty).



Tobias Hunger - tenor
Rozpoczął edukację muzyczną w Drezdeńskim Chórze Świętego Krzyża i studiował
pod kierunkiem Hermanna Christiana Polstera na Uniwersytecie Muzycznym Felixa
Mendelssohna Bartholdy'ego w Lipsku. Jako śpiewak koncertowy i oratoryjny
szczególną uwagę poświęca muzyce XVII i XVIII wieku.
Współpracuje  ze znanymi zespołami, orkiestrami i dyrygentami, takimi jak
m.in.: Philippe Herreweghe, Georg Christoph Biller, Václav Luks, Hans-Christoph
Rademann, Ludger Rémy, Wolfgang Katschner i Ludwig Güttler.
Oprócz całej twórczości wokalnej Johanna Sebastiana Bacha, jego repertuar
obejmuje dzieła od renesansu, baroku po muzykę klasyczną, aż
do lat 20. i 30. XX wieku, a także muzykę współczesną: z sukcesem wystąpił na
Biennale w Monachium w utworze L’Abcence Sary Niemcovej w roli RABBI.
Kreował ponadto role operowe, takie jak: 
PAOLINO (Sekretne małżeństwo), CARAMELLO (Noc w Wenecji),
DON OTTAVIO (Don Giovanni), FERRANDO (Così fan tutte), ACIS
(Acis i Galatea) i BASILIO/DON CURZIO (Wesele Figara).
Tobias Hunger uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez
Petera Schreiera, Scota Weira, Gerda Tuerka, Evę Randovą oraz King’s Singers.

Benedikt Krisjansson - tenor
Urodził się w Húsavík na Islandii. Naukę śpiewu rozpoczął w wieku
16 lat, w klasie śpiewu prowadzonej przez swoją mamę Margrét Bóasdóttir,
w Akademii Sztuki Wokalnej w Reykjavik. Konserwatorium w Reykjavik ukończył
w 2007 roku. Śpiew studiował ponadto u  Prof. Scota Weira w Wyższej Szkole
Muzyki “Hannsa Eislera” w Berlinie, którą ukończył z wyróżnieniem.
Brał udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez renomowanych
artystów, takich jak:  Peter Schreier, Elly Ameling, Robert Holl, Thomas Quasthoff
oraz Andreas Schmidt .
W 2011 r. artysta zdobył pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie
Bachowskimw  Greifswald, gdzie otrzymał też nagrodę publiczności. Nagrodę
publiczności zdobył ponadto podczas Międzynarodowego Konkursu Bachowskiego
w Lipsku w 2012r, a w 2019 r. otrzymał nagrodę OPUS Klassik w kategorii
„Innowacyjny koncert” za wykonanie aranżacji Pasji wg św. Jana J.S.Bacha na tenor,
klawesyn oraz instrumenty perkusyjne.
Koncertował w najbardziej prestiżowych salach Europy i Ameryki, takich jak:
Konzerthaus w Wiedniu, Berlin Philharmonie, Chapelle Royal w Wersalu,
Walt-Disney Hall w  Los Angeles oraz Concertgebouw w Amsterdamie;
z takimi orkiestrami, jak: Staatskapelle Berlin, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen,
Gaechinger Cantorey, Hofkapelle München, Holland Baroque, Dresdner
Barockorchestra, Nederlandse Bachverening,Akademie für Alte Musik Berlin, a także
Freiburger Barockorchestra.  Współpracował z wieloma uznanymi dyrygentami,
m.in:  Reinhard Goebel, Reinbert de Leeuw, Vaclav Luks, Vladimir Jurowski,
Peter Dijkstra,Hans-Christoph Rademann oraz Philipe Herreweghe.
Regularnie koncertuje w ramach międzynarodowych festiwali: Bachfest Leipzig,
Musikfest Stuttgart, Thüringer Bach-Wochen, Händelfestspiele Halle, Bachwoche w
Ansbach oraz na Festiwalu Oude Muziek w Utrechcie. Uczestniczył
w produkcjach operowych w: Theater Kiel, Staatstheater Braunschweig
oraz Staatsoper w Berlinie, wykonując repertuar barokowy i współczesny.
 W 2019 r. Benedikt Kristjansson zrealizował swoją pierwszą solową płytę
pt.: “Drang in die Ferne”, która otrzymała entuzjastyczne recenzje w Niemczech,
a także  była nominowana do prestiżowych nagród: OPUS Klassik oraz
ICMA (International Classical Music Awards). Na płycie znalazł się wybór
islandzkich pieśni ludowych oraz pieśni F.Schuberta.


Agnieszka Żarska - kierownictwo artystyczne / dyrygent
Muzykolog, dyrygent, meneger i popularyzator kultury.
Zainicjowała i rozwinęła autorskie międzynarodowe projekty
dedykowane muzyce barokowej:
Festiwal Barokowe Eksploracje (13 edycji, od 2011r.) 
Baroque Collegium 1685 - Chór i Orkiestra (od 2016r.)

Barokowe Wokalne Kursy Mistrzowskie (od 2019 r.)
Od lat zafascynowana kulturą i muzyką dawną, a szczególnie polifonią
wokalną. Z muzyką związana od 6 roku życia; swoje pierwsze
dyrygenckie kroki stawiała mając lat 16, dyrygując wielogłosową
scholą młodzieżową w rodzinnym mieście - Bielsku Podlaskim.
Ukończyła z wyróżnieniem studia w Instytucie Muzykologii KUL, broniąc
pracę magisterską opartą na analizie źródeł, XIII-wiecznego Antyfonarza
Ss.Norbertanek z Imbramowic oraz zdając egzamin ze specjalizacji w
dyrygenturze chóralnej, obejmujący m.in. polskie prawykonanie Psalmu
"Beatus Vir" Claudio Monteverdiego, ze zbioru "Selva morale e spirituale".
Doskonaliła swoje umiejętności dyrygenckie podczas kursów w Gdańsku
oraz Legnicy, prowadzonych przez prof. J. Łukaszewskiego i
prof. U. Gronostay'a. W 2008 r. uczestniczyła w próbie do Pasji Janowej
J.S.Bacha prowadzonej przez Nikolausa Harnoncourta w Musikferein
w Wiedniu.

Kluczowym elementem  warsztatu dyrygenckiego Agnieszki Żarskiej jest
analiza źródeł oraz studia nad dziełem w szerokim kontekście
historycznym i kulturowym. Za swoją misję uważa komunikowanie dzieł
muzycznych szerokiej publiczności.

Współpracuje z wybitnymi artystami i międzynarodowymi autorytetami,
takimi jak: Andreas Scholl, Peter Kooj, Olga Pasiecznik,
Krystian Adam Krzeszowiak, Benedikt Kristjansson
i inni.
Jako pierwszy polski dyrygent poprowadziła i nagrała Oratorium "Saul"
G.F. Haendla oraz Oratoria Jana Sebastiana Bacha (BWV 11, BWV 249)

Agnieszka Żarska jest doświadczonym organizatorem, fundreiserem i
koordynatorem
międzynarodowych projektów kulturalnych dedykowanych
dziełom scenicznym, muzyce i sztuce Baroku, wspieranych
prestiżowymi grantami instytucji polskich i zagranicznych .

Wiedzę teoretyczną na temat zarządzania kulturą zgłębiała podczas
podyplomowych studiów w Instytucie Spraw Społecznych Uniwersytetu
Jagiellońskiego w Krakowie.

Baroque Collegium 1685- Chór i Orkiestra

Międzynarodowe Baroque Collegium 1685 zadebiutowało w kwietniu
2016 r. Oratorium Wielkanocnym BWV 249 J.S.Bacha .
Założycielką i kierownikiem artystycznym Zespołu jest
dyrygent, muzykolog i manager kultury - Agnieszka Żarska.

Głównym celem działania Collegium jest realizowanie dzieł oratoryjno-kantatowych
w oparciu o założenia wykonawstwa historycznego oraz ich komunikowanie
i propagowanie wśród szerokiej publiczności.

Zespół, jako niezależna  inicjatywa, narodził się na bazie międzynarodowej
współpracy  artystycznej; zrzesza pełnych pasji śpiewaków oraz renomowanych
instrumentalistów nurtu HIP, związanych z najważniejszymi europejskimi ośrodkami
muzyki barokowej. Jest zespołem projektowym.
Baroque Collegium 1685 współpracuje z wybitnymi solistami. W 2018 r.
Zespół zainaugurował współpracę z jednym z najlepszych interpretatorów muzyki
Bacha na świecie, holenderskim śpiewakiem - Peterem Kooijem, w 2020 r.
ze znakomitą sopranistką Olgą Pasiecznik, a w 2022 r. rozpoczął współpracę
ze światowej sławy kontratenorem - Andreasem Schollem.
Baroque Collegium 1685 jest zapraszane do udziału w prestiżowych 
festiwalach muzycznych (Iubilaei Cantus, Festiwal im G.G.Gorczyckiego,
Bach200UW,  Festiwal Oper Barokowych Dramma per musica,
Bydgoska Scena Barokowa) zyskując coraz szersze
uznanie kręgów opiniotwórczych i szerokiej publiczności.
Jest Zespołem-Rezydentem międzynarodowego Festiwalu Barokowe Eksploracje.
W swoim dorobku ma nagrania live audio/video dzieł oratoryjno-kantatowych,
m.in.: "Wielkiej Mszy h-moll" J.S.Bacha, Oratorium "Saul" G.F.Haendla ,
Oratoriów J.S.Bacha: BWV 11, 248 oraz 249, emitowanych na antenie
TVP Kultura, oraz wybranych Kantat.
W 2024 roku ukazał się, nakładem wydawnictwa Ars Sonora, dwupłytowy album
Zespołu  pt.:"Baroque Collegium 1685 LIVE" zawierający wybrane fragmenty
dzieł wokalno-instrumentalnych Bacha, Haendla i Telemanna, z
udziałem znakomitych solistów m.in. Andreasa Scholla i Petera Kooija.

 






 



chor
loader