dyrektor artystyczny



"...Siedziałem całkiem blisko, widziałem wyraźnie jej gesty;
subtelne, ale bardzo sugestywne ruchy przy pulpicie;
opanowanie i profesjonalizm; autorytet, z jakim patrzył
na nią Zespół; pozytywne emocje, które do niego
wysyłała i siłę emocji, które do niej wracały;
radość z muzykowania. To duże słowa, ale tak właśnie czuję:
w ten niedzielny wieczór Agnieszka Żarska była Muzyką."  
                                          Michał Orzechowski, Baroque goes nuts

                                                                                         
fot.Jakub Węgrzyn
Agnieszka Żarska
Muzykolog, chórmistrz, dyrygent, propagatorka sztuki i manager kultury
(Instytut Muzykologii KUL-dyplom z wyróżnieniem, studia Zarządzania
Kulturą na UJ). Od lat zafascynowana polifonią wokalną oraz
muzyką i kulturą dawnych epok.
Współzałożycielka Szczawnickiego Chóru Kameralnego,
inicjatorka i kierownik  projektów artystycznych zespołu,
współpracującego z orkiestrami oraz solistami nurtu HIP
(Musica Aeterna Bratislava, Musica Florea, Zespół muzyki XVII i XVII w.
Extempore).
Pomysłodawczyni i dyrektor artystyczny międzynarodowego festiwalu
Barokowe Eksploracje.
Założycielka i kierownik artystyczny międzynarodowego
Baroque Collegium 1685.

W ramach Barokowych Eksploracji pozyskuje środki
finansowe, organizuje i promuje koncerty oratoryjno-kantatowe,
recitale wirtuozowskie,  polskie premiery barokowych
produkcji operowych
takich, jak: „Armida” Giuseppe Scarlattiego,
opera koronacyjna „Costanza e fortezza”J.J.Fuxa,
"Terpsichore" G.F.Haendla
"Muzio Scevola" - Amadei, Bononcini, Haendel.
 
Jako dyrygent  zrealizowała następujące dzieła
Johann Sebastian Bach, Kantaty :
BWV 10 Meine Seel erhebt den Herren!
BWV 11 Lobet Gott in seinem Raichem
BWV 29 Wir danken dir Gott
BWV 58 Ach Gott, wie manches Herzeleid
BWV 63 Nun komm der Heiden Heiland
BWV 65 Sie werden aus Saba
BWV 82 Ich habe genug
BWV 123 Liebster Emmanuel,
BWV 129 Gelobet sei der Herr
BWV 133 Ich freue mich in dir
BWV 194 Hochsterwunschtes Freudenfest
BWV 249 Oster-Oratorium
Samuel Capricornius, Jesus In pace imperat, Magnificat
Georg F.Haendel, Chandos Anthems nr 2, nr 6b, nr 8,
Oratorium „Mesjasz” (wybór),
uwertury: Juda Macabeus, Theodora,
Michael Richard Delalande, Grand motet "Super flumina babilonis",
Claudio Monteverdi, Beatus Vir a 6 (Selva morale e Spirituale),
Cantate Domino, Deus in adiutorium meum intende
Marc Antoine Charpentier, Te Deum (wybór),
Mikołaj Zieleński, Offertoria e Communiones (wybór),
Marcin Mielczewski, Missa o Gloriosa Domina, Benedictio et Claritas
repertuar a cappella od chorału gregoriańskiego do muzyki
współczesnej m.in. motety Felixa Mendelssohna-Bartholdiego,
Antona Brucknera, Maxa Regera,Maurice Durufle,
premierowe wykonania muzyki współczesnej- cykl miniatur a cappella,
inspirowanych religijnymi śpiewami szczawnickich górali, napisanych
specjalnie dla Szczawnickiego Chóru Kameralnego
chor
loader